|
|
Seçtiklerim
Sağlık
Günde 2 lt. su içmek yararlı mı? | Günde 2 lt. su içmek yararlı mı? |
|
Suyun hayatımızın için ne derece önemli
olduğunu biliniyor. Fakat çok fazla su içmek gerçekten o kadar yararlı mı,
yoksa sadece bir mit mi? Günde 2
litre su içilmeli inancı bir mit...Yapılan yeni bir araştırma, çok su içmenin
sağlığa faydalı olduğu yönünde hiçbir kanıt bulunmadığını ortaya koyuyor
olabilir...
Özellikle 1990'larda yaygınlaşan bu
inanca göre, günde iki litre su tene iyi geliyor, kilo verilmesine ve vücuttan
toksinlerin atılmasına yardımcı oluyor; bunun yanı sıra yeterli su içmeyenler
sağlık problemleriyle karşılaşabiliyor. Bu mitin yaygınlaşması, insanları
susadıkları zaman su içmek yerine, gün boyunca ellerinde su şişesiyle dolaşmaya
sevk etmişti.
Yeni araştırmaya göre, susuzluk derinin
görünümünü değiştirebiliyor, ancak çok su içmenin deriyi güzelleştirdiğine dair
klinik bir bulgu yok. Dehidrasyon ise kaçınılması gereken bir durum. Dr.Axel
Goetz konuyla ilgili 'Dehidrasyon için en iyi tedavi dehidrasyonu önlemektir.
Bu nedenle sıcak ve kuru bir ortamda çok terleyeceğinizi veya çok sıvı
kaybedeceğinizi düşünüyorsanız sıvı dengesinde açık vermemek adına önceden
biraz su içmek doğru olacaktır.' açıklamasını yapıyor.
Daha çok su içmenin tokluk hissi
yaratıp kilo vermeye yardımcı olduğu iddiasını da araştıran bilim adamları, bu
konudaki araştırmaların da somut sonuca varmada başarısız olduğunu
belirtti.Journal of the American Society of Nephrology'de yayımlanan
araştırmada, "Genel olarak bu konuda kanıt yetersizliği söz konusu" deniliyor.
RealAge doktorlarından Axel Goetz,
konuyla ilgili 'Geçmişte daha fazla suya gereksinim duyduğunuzu veya hafifçe
dehidrate olduğunuzu gösteren bulgular kendinizi ağır sıvı kaybının kendini
daha yorgun hissetmek gibi bulgularına karşı korumanıza yardımcı olabilirler.
Bununla birlikte duyduğunuz gereksinimin ötesinde sıvı almanın yararı oldukça
düşüktür. Tuvalete çok daha sık gitmenizin dışında bir sonuç üretemezler.'
şeklinde konuşuyor.
Bunun yanı sıra bazı araştırmaların,
fazla suyun böbreğin tuz ve üreyi vücuttan atmasına yardımcı olduğunu gösterse
de bunun sağlığa ne gibi yararı olduğunu göstermekte başarısız kaldığı
belirtildi. RealAge olarak sizlere vereceğimiz tavsiye ise, '. Prostat veya idrar tutamama probleminiz olmadığı halde can sıkıcı derecede sık olarak tuvalete gidiyorsanız gereğinden fazla sıvı alıyorsunuz demektir.Sıvıları rahatça tüketebileceğiniz miktarlarda alın. Sıcak havalarda ve fiziksel olarak yoğun efor harcadığınızda veya hasta iken sıvı alımınıza özellikle dikkat edin.Yoğun çalıştığınızda veya antrenman yaptığınızda zaman zaman dehidrasyon belirti ve bulgularını kontrol etmeyi unutmayın, kişisel yapınıza ve çevrenize uygun olmayan önerilere de kulak asmayın. Vücudunuzun sesine kulak vermeniz sıvı alımınızı artırmanız veya beslenme programınızı yüksek sıvı içerikli besinlerle takviye etmeniz gerekip gerekmediğini anında saptamanızı kolaylaştırabilir.' |
| < Önceki | Sonraki > |
|---|